Retourneren
- Retourneren voor particulieren
- Retourneren voor zakelijke klanten/ bedrijven
- Ons retourneringsproces
- Schade?
Retourneren voor particulieren
Wanneer u via de webshop een bestelling heeft geplaatst heeft u als particulier recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden, ook wel bekend als herroepingsrecht.
U als particulier heeft 14 dagen de tijd nadat u de gehele bestelling heeft ontvangen om een beroep te doen op uw herroepingsrecht en de overeenkomst te ontbinden, ook wel de afkoelingsperiode genoemd. Daarna dient u binnen 14 dagen nadat u een beroep heeft gedaan op uw herroepingsrecht het geleverde product naar ons terug te sturen.
U kunt een beroep doen op het recht van herroeping door via onderstaande link het online RMA formulier in te vullen. Daarbij bent u niet verplicht een reden van retourneren op te geven.
Meld binnen 14 dagen na ontvangst uw retour aan middels het online RMA formulier of kies voor de optie "mijn RMA aanvragen" in uw account. U kunt eenvoudig online aangeven wat u wilt retourneren en hoe u wilt dat DSIT B.V. uw retourzending afhandelt.
Om geretourneerde artikelen te kunnen wederverkopen dienen deze mogelijk in originele verpakking geretourneerd te worden. Indien een product beschadigd is, kan DSIT B.V. er voor kiezen het product deels te vergoeden. Schrijf geen tekst op de verpakking. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd.
U als particulier draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw pakketvervoerder.
Uitgesloten van retournering zijn:
- Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd
- Artikelen anders gekocht dan via DSIT B.V.
- DSIT B.V. behoudt het recht om geretourneerde producten, slechts gedeeltelijk van het factuur bedrag te crediteren wanneer het product reeds gebruikt of beschadigd is
Retourzending, wie betaalt wat.
Je betaalt (soms) verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van jouw bestellingen, van ons magazijn naar je eigen adres, deze kosten zullen wij bij retournering vergoeden.
De retour verzendkosten (van jou naar ons) zijn voor eigen rekening. Het verwerken van retouren kan maximaal 2 weken duren.
Geschatte kosten retourneren:
Let op: Bovenstaande prijzen zijn een schatting van de retourkosten voor pakket- en palletzendingen. DSIT is niet verantwoordelijk voor afwijkende tarieven van uw retourzending.
Uitbetaling
Na ontvangst en inspectie van geretourneerde artikelen zullen wij zo spoedig mogelijk overgaan tot terugbetaling. Binnen 14 dagen zal het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten worden gecrediteerd.
Retourneren voor zakelijke klanten/ bedrijven
De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bedrijven hebben wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden om u tegemoet te komen. Neemt u daarvoor eerst telefonisch contact met ons op via telefoon 074 – 852 64 48.
Ons retourneringsproces
1: Meld uw retour aan middels het online RMA formulier of kies voor de optie "mijn RMA aanvragen" in uw account.
2: Vul alle gegevens in en geef aan welke artikelen u wilt retourneren.
3: Na goedkeuring ontvangt u van ons een retourformulier die u bij uw retourzending kunt voegen. Bevestig de verzending en verstuur vervolgens de artikelen naar onderstaand adres:
DSIT
Schuilenburglaan 5a
7604 BJ Almelo
4: Bij binnenkomst zullen wij de artikelen inspecteren
5: Credit nota wordt gemailed.
6: Uitbetaling volgt binnen 14 dagen.
Let op: Voor het verwerken en restocken van niet klacht gerelateerde retouren (server- en patchkasten, wandkasten en relay racks) brengen wij 20% van de productprijs in rekening. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.
Schade?
Wordt de bestelling geleverd en is de verpakking beschadigd? Neem foto’s van de schade en teken de bestelling met als opmerking onder voorbehoud van schade op de bon van de transporteur.
Blijkt het product ook daadwerkelijk beschadigd te zijn, vul dan ons online RMA formulier in en voeg hierbij foto’s toe van de betreffende schade. Wij komen dan zo spoedig mogelijk met een oplossing. Dit kan zijn in de vorm van een compensatie of we zorgen ervoor dat u het product alsnog in goede staat ontvangt.
Vragen?
Tel:038087431